Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjePrzekazania pojazdówPrzekazania
Jak działa samodzielne pobieranie pojazdów przez kierowców?
Jak działa samodzielne pobieranie pojazdów przez kierowców?

Kierowcy mogą samodzielnie spisywać protokoły wydania i zwrotu pojazdu. Zobacz więcej jak zautomatyzować ten proces

Piotr Smoleń avatar
Napisane przez Piotr Smoleń
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wyobraź sobie ile czasu oszczędzasz na tym, że zamiast papierowego protokołu przekazania pojazdu, spisujesz elektroniczny. Ta oszczędność jednak to nic w porównaniu ze scenariuszem, w którym protokół w całości robi użytkownik pojazdu!

Jak skonfigurować samodzielne pobieranie pojazdów przez kierowców?

Pierwszym krokiem jest zaproszenie kierowcy do założenia konta. W osobnym artykule możesz przeczytać więcej jak zapraszać do aplikacji innych administratorów oraz kierowców. Następnie musisz wskazać, które pojazdy są ogólnodostępne - tylko wtedy kierowcy będą mogli samodzielnie rozpocząć ich użytkowanie (pod warunkiem, że w danej chwili nikt inny ich nie użytkuje). To ustawienie obowiązuje jednak tylko kierowców. Każdy administrator floty wciąż będzie mógł sam sobie (oraz innym) wydać każdy pojazd, nawet jeśli nie jest oznaczony jako ogólnodostępny.

Jak użytkownik pojazdu może pobrać pojazd bez obecności administratora?

Wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Navifleet Manager (aktualne wersje aplikacji mobilnej są zawsze dostępne w sklepie Play oraz App Store). Na ekranie startowym znajduje się przycisk umożliwiający samodzielne pobranie pojazdu ogólnodostępnego. Po kliknięciu przycisku Pobierz pojazd, aplikacja rozpocznie proces wypełniania protokołu przekazania pojazdu, którego nie da się w tym przypadku pominąć. Na końcu użytkownik podpisuje się na protokole oraz akceptuje treść ewentualnych dokumentów (np. polityka flotowa czy regulamin). W innym artykule opisałem, jak przygotować dokumenty dokumenty wymagane do podpisania przez użytkownika pojazdu.

Co użytkownik może zrobić z użytkowanym pojazdem?

Niezależnie od tego, czy pojazd sam sobie pobrał, czy też administrator floty wydał mu go osobiście, kierowca ma dostęp do wielu informacji na temat pojazdu. Przede wszystkim widzi wszystkie jego dane, takie jak:

  • numer rejestracyjny,

  • model i marka,

  • VIN,

  • PIN do karty flotowej,

  • rodzaj zasilania,

  • wszystkich terminów dodanych do tego pojazdu. Tutaj przeczytasz więcej o tym czym są terminy i jaka jest ich rola.

Kierowca w trakcie użytkowania pojazdu ma też wgląd w dokumenty dodane do tego pojazdu oraz dokumenty niewymagane do podpisu, przypisane do tej samej spółki co pojazd. W razie potrzeby, w zakładce z dokumentami, znajdują się również wszystkie podpisane przez niego dokumenty w trakcie przekazań - protokoły, umowy powierzenia, regulaminy, itp.



Oprócz tego kierowca ma dostęp do kluczowych akcji na pojeździe, takich jak:

  • aktualizacja stanu licznika,

  • zgłaszanie szkód,

  • przeprowadzanie oględzin pojazdu

Jak wygląda zwrot pojazdu ogólnodostępnego przez użytkownika?

W tej sytuacji wstarczy kliknąć "Zwrot pojazdu". Tym razem dajemy kierowcy wybór i określenie, czy chce zwrócić pojazd w szybki sposób, bez protokołu czy też zrobić pełny protokół zwrotu (taki sam jak przy pobraniu pojazdu). Jeśli będzie chciał zataić jakieś uszkodzenie, to i tak kolejny użytkownik to zgłosi, więc nie ma powodu, aby i tym razem zmuszać kierowcę do spisywania protokołu.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?