Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeTerminarz
Jak wprowadzić do aplikacji ważne terminy dotyczące floty?
Jak wprowadzić do aplikacji ważne terminy dotyczące floty?

Wprowadź do aplikacji terminy polis, przeglądów i serwisów, a my powiadomimy Cię o nich z wyprzedzeniem!

Piotr Smoleń avatar
Napisane przez Piotr Smoleń
Zaktualizowano wczoraj

Aplikacja Navifleet z powodzeniem zastąpi Twojego excela, w którym agregujesz najważniejsze terminy dotyczące pojazdów lub użytkowników. W tym artykule opisuję jak wprowadzić je do aplikacji. Jeśli to Twój pierwszy artykuł na ten temat, to tutaj znajdziesz informacje na temat tego czym jest Terminarz i jaka jest jego rola.

Dodawanie terminu

Jeśli chcesz, aby aplikacja powiadomiła Cię o zbliżającym się terminie lub stanie licznika, musisz wprowadzić do niej tę informację. W tym celu otwórz szczegóły danego pojazdu lub użytkownika i przewiń do sekcji "Terminarz". W zależności od tego czego dotyczy wprowadzany przez Ciebie termin, przejdź do odpowiedniej zakładki i kliknij "Dodaj". Dodawanie nowych terminów jest możliwe tylko z aplikacji przeglądarkowej.

Podpowiedź!

Jeśli dodajesz kilka terminów o tym samym wpisie (np. polisy), to przejdź od razu do zakładki TERMINARZ -> POLISY. Tak będzie szybciej!

W oknie dodawania terminu musisz wskazać:

  • Typ - np. Polisa, Badanie techniczne, Przegląd, itp.

  • Nazwę - ta nazwa będzie widoczna w treści powiadomień,

  • Dotyczy - tu wskaż, czy termin dotyczy użytkownika czy pojazdu,

  • Powiązany obiekt - konkretny pojazd lub użytkownik, zgodnie z wyborem powyżej.

  • Status - powiadomienia są generowane tylko dla terminów o statusie "Aktywny"

  • Upływa - tutaj podaj w jakim dniu lub przy jakim stanie licznika ten termin traci ważność.

Opcjonalnie możesz do terminu dodać notatkę. To idealne miejsce na to, aby poinstruować użytkownika pojazdu na temat tego gdzie i z czym ma się zgłosić po otrzymaniu powiadomienia!

Kontrola terminów w trakcie eksploatacji pojazdu

W zależności od kontekstu, możesz kontrolować terminy w dwóch miejscach. Albo w szczegółach pojazdu lub użytkownika, aby ocenić, które terminy kończą się najszybciej. Albo w widoku wszystkich terminów o danym typie, aby ustalić na których pojazdach lub użytkownikach dany termin kończy się najszybciej.

Oprócz tego, dostęp do aktualnych terminów masz również w aplikacji mobilnej. Jeśli Ty lub użytkownik pojazdu zalogujecie się do aplikacji, to oprócz najważniejszych danych pojazdu, wyświetlamy w niej także terminy powiązane z danym pojazdem. Ty możesz wyświetlać terminy i szczegóły dotyczące wszystkich pojazdów, a użytkownik tylko ten, do którego jest przypisany. Więcej o tym co użytkownik pojazdu widzi w aplikacji mobilnej napisałem osobny akapit.

Powiadomienia e-mail

Nie musisz logować się do aplikacji, aby dowiedzieć się o zbliżających się terminach. Aplikacja sama wysyła powiadomienia e-mail zgodnie z konfiguracją. Możemy powiadamiać określone osoby tylko o terminach, za które odpowiadają. Opcjonalnie możemy też wysłać powiadomienie bezpośrednio do użytkownika pojazdu. Tutaj przeczytasz o tym jak skonfigurować powiadomienia o kończących się terminach.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?