Jak działają szablony wiadomości?
Szablony wiadomości pozwalają skonfigurować jednorazowe lub cykliczne powiadomienia do użytkowników floty. Można je wykorzystać np. do cyklicznego przypominania o podaniu stanu licznika, wykonaniu inspekcji pojazdu, wymianie opon itd. W obrębie jednej organizacji można zdefiniować wiele szablonów na raz. Każdy z nich może być wysyłany w różnych odstępach czasu, do różnych osób i z różną treścią.
Jak skonfigurować szablon wiadomości?
W obrębie szablonu można zdefiniować następujące pola:
Nazwa szablonu (robocza, nie jest nigdzie udostępniana),
Data najbliższej wysyłki,
Liczba dni wysyłka będzie powtarzana cyklicznie,
Grupa użytkowników, do których ma być wysłana wiadomość,
Ustawienie czy pominąć osoby, które w momencie wysyłki nie mają przypisanego żadnego pojazdu,
Status (wysyłane są tylko Aktywne),
Treść wiadomości
Uwaga! Wiadomości są wysyłane do wszystkich użytkowników, przy których podano adres e-mail. Posiadanie konta w aplikacji oraz nadana rola nie mają znaczenia.
W jakiej formie są wysyłane wiadomości?
Na razie jedyną formą wysyłki wiadomości jest wiadomość e-mail. Planujemy w przyszłości dodać także inne formaty, m.in. powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej.
Jak usunąć szablon wiadomości?
Tymczasowo funkcja usuwania szablonów jest niedostępna. Jeśli dany szablon ma przestać być wysyłany, to należy ustawić jego status jako Niekatywny. Wówczas nie będzie powodował wysyłki wiadomości. Pracujemy nad dodaniem funkcji usuwania szablonów konfiguracji.